vineri, 26 iulie 2013

Cea mai frumoasă femeie din lume

Fotografie: Ion Trifu
     -Și cum te simți când știi că ești cea mai frumoasă femeie din lume?
     -Cine spune asta, domnule D.?
     -Cum cine? Cronicile, ziarele, știu eu...astrele.
    -Hmmmm!...un surâs blajin și semeț se întrezări pe chipul ei. - Cea mai frumoasă femeie din lume, spuneți. Vedeți dumneavoastră domnule D., acest titlu este unul pur iluzoriu. Există femei frumoase pe planeta aceasta cu miile și da, mă refer la acele frumuseți...care ar putea bloca traficul, care te-ar face să-ți verși cafeaua pe pantalonii de birou, sau datorită cărora ai primi o palmă din partea soției, iubitei sau amantei, jignite de felul evident în care le priveai. Da, domnule D., vorbesc despre acele frumuseți pentru care ți-ai părăsi soția și copilul, care ar trezi în tine lucruri de care nici tu nu erai conștient, acele frumuseți care îți iau efectiv mințile și ți le fac praf și pulbere, acele frumuseți cărora scriitori le închină cărți. 
     Făcu o pauză ca să soarbă din cafea. Până și în felul în care ea își bea cafeaua era eleganță la rang de regalitate. 
     -Cum aș defini eu frumusețea, domnule D.? Nu aș defini-o. De ce? Pentru că frumusețea nu este universală. Nu poți defini ceva ce nu se particularizează prin nimic. Frumusețea este strict individuală.Vedeți dumneavoastră domnule D., acum vă puteți uita la mine și puteți spune "este cea mai frumoasă femeie pe care am văzut-o", în timp ce un alt domn de lângă dumneavoastră ar gândi că cea mai frumoasă femeie din lume este chiar soția lui, sora sau mama lui și că eu sunt o sfrijită care ar mai trebui să mănânce. Și cine îl poate învinui pe acest domn? Va zic eu: nimeni. Drumeș spunea că orice femeie, din momentul în care un bărbat începe să  dorească, aceea este o femeie frumoasă. Există femei frumoase, femei sensibile, femei gingașe, timide, copilăroase, nebune, femei manager și casnice, femei cu parul lung, scurt sau rase în cap, femei cu ochi albaștri, căprui sau verzi și femei fatale, nesimțit de frumoase, care au acele frumuseți despre care am discutat mai devreme, însă toate aceste femei au ceva în comun: frumusețe. Și din aceste femei nesimțit de frumoase se alege una care este cea mai frumoasă? Dar cine spune că este cea mai frumoasă femeie din lume, domnule D.? Cine pune această etichetă?   
     -Încercați să fiți modestă, domnișoară? Vă asigur că nu este cazul!
     -Ha! Nu domnule D., nu încerc nimic. Ceea ce vă spun este să nu vă chinuiți cumva să găsiți cea mai frumoasă femeie din lume.
     -Dar nu mă chinui să o mai caut, am găsit-o deja.
     -Mmmm! Domnule D., frumusețea este o iluzie. Mă simt atât de tăioasă că vă spun asta, însă ceea ce portretizați dumneavoastră este o fantasmă pentru că cea mai frumoasă femeie din lume nu există. Există femei frumoase, da! Acele frumuseți nesimțite, da! Este doar un titlu iluzoriu. Vedeți dumneavoastră, căutați comori inexistente de pe hărți din povești și legende pentru că cea mai frumoasă femeie din lume nu există. Această femeie nu există. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu